نرم افزار کلینیک و مطب سیب را کاملا مطمئن خرید کنید
خرید نرم افزار مناسب برای هر کسب و کاری یکی از کارهای واقعا دشوار است. اگر محلی که می خواهید در آن از نرم افزار استفاده کنید دارای تراکنش بالایی باشد، این سختی را دوچندان می کند.
آیا می توان هر نرم افزاری را برای بانک خرید؟مسلما خیر. کلینیک ها نیز تا حدودی از این قاعده مستثنی نیستند. ممکن است نرم افزاری که خرید می کنید جوابگوی کار شما نباشد، کار کردن با آن آن سخت باشد یا پشتیبانی ضعیفی داشته باشد و ده ها ریسک دیگر
1 سال پشتیبانی رایگان و به روزرسانی خودکار
بعد از خرید نرم افزار، 1 سال پشتیبانی رایگان نیز ارائه می گردد. در طی یک سال تمامی نسخه های جدید و امکانات اضافه شده را می توانید به صورت کاملا رایگان و اتوماتیک دریافت نمایید. همچنین تمامی سوالات و مشکلات خود را می توانید از طریق تلفن، تیکت و ایمیل به ما اعلام نمایید.
ما از طریق نرم افزارهای Anydesk و ... به سیستم شما وصل شده و مشکلتان را بررسی و رفع می کنیم.
برای ثبت درخواست، روی دکمه پایین کلیک کنید.
نرم افزار کلینیک (مدیریت پذیرش درمانگاه)، نرم افزار حسابداری کلینیک، نرم افزار حقوق و دستمزد کلینیک، سیستم گزارشگیری پیشرفته و ... همگی بخشهایی از سامانه مدیریت کلینیک سیب هستند
فیلم معرفی امکانات نرم افزار مدیریت کلینیک و درمانگاه سیب
توصیه میکنیم این صفحه را تا انتها بخوانید. ممکن است برخی از مشکلاتی که در کلینیک دارید در همین صفحه مطرح شده و راهحل آن ارائه شده باشد،
چرا باید در کلینیک از نرم افزار مدیریت کلینیک تخصصی استفاده کنیم؟
با یک مثال ساده میخواهیم توضیح دهیم که چرا باید در درمانگاه (کلینیک) خودمان از نرم افزار کلینیک تخصصی استفاده کنیم؟ فرض میکنیم در درمانگاه شما 3 پزشک و 3 پرستار مشغول به فعالیت میباشند و با 3 سازمان بیمهگر (مثلا تامین اجتماعی و بیمه سلامت و نیروهای مسلح) قرارداد دارید. الان پشت میز خود نشستهاید و میخواهید بدانید که :
- از ابتدای ماه جاری تا امروز چقدر از بیمهها طلب دارید؟
- در طی هفته جاری کل مبلغ دریافت شده از بیماران چقدر بوده است؟
- میزان مراجعه کنندگان و بیماران کدام پزشک بیشتر است؟
- و دهها خواسته دیگر
بهترین راهکار برای داشتن پاسخ این سوالات و درخواستها، استفاده از یک نرم افزار تخصصی کلینیک است. در ادامه به مشکلاتی که به دلیل عدم استفاده از یک نرم افزار تخصصی در کلینیک اتفاق میافتد، میپردازیم:
- کنترل دقیقی روی صندوق پذیرش نخواهید داشت.
- با توجه به تعداد سرویسها و تعرفهها، احتمال اشتباه مسئولین پذیرش در محاسبه قیمت بسیار بالاست.
- به دلیل دستی بودن پذیرش مراجعین، واحد پذیرش شلوغ بوده و همین شلوغی باعث اشتباه بیشتر مسئول پذیرش میشود.
- ممکن است بخواهید برای مراجعین خاصی، تخفیف در نظر بگیرید. این حالت نیز باعث بروز اشتباه در محاسبه تعرفهها توسط مسئولین پذیرش خواهد شد.
- کنترلی بر روی بیمهها نخواهید داشت، ملاک شما در پایان ماه، تعداد برگههایی است که واحد پذیرش در اختیار شما میگذارد و شما نمیتوانید کنترل کنید که چه تعدادی از برگهها مفقود شده است؟
- در پایان هر ماه بایستی به صورت دستی و از روی گزارشاتی که اطمینان 100٪ از صحتشان ندارید، میزان حقوق پزشکان و پرستاران را محاسبه نمایید.
- به دلیل کند بودن روند پذیرش و شلوغی، رفته رفته تعداد مراجعین کلینیک شما کم خواهد شد.
- و صدها مشکل دیگر که همه اینها باعث زیان کلینیک شما میشود.
در این قسمت به مزایای استفاده از نرم افزار کلینیک میپردازیم:
- کنترل دقیق بر روی مبالغ صندوق خواهید داشت.
- ریز عملکرد کاربران را میتوانید کنترل کنید، مثلا میدانید کدام کاربر کدام برگه را ویرایش کرده یا حذف کرده است. تاریخ و زمان انجام عملیات نیز قابل مشاهده خواهد بود.
- در هر لحظه میتوانید چک کنید که درآمد کلینیک از بابت هر پزشک یا پرستار چقدر بوده است؟
- در هر لحظه میتوانید چک کنید که درآمد کلینیک در هر بخش از کلینیک چقدر بوده است؟
- فایلهای استاندارد بیمه را در هر لحظه میتوانید بدون کوچکترین هزینهای ایجاد و ارسال نمایید.
ارتباط با سامانه های سازمان های بیمه سلامت و تامین اجتماعی
با استفاده از نرم افزار کلینیک سیب دیگر نیازی به ورود مجدد اطلاعات در سامانه نسخ الکترونیک سازمان های بیمه سلامت و تامین اجتماعی نیست.
شرکت راه حل های پویا با انجام مکاتبه با سازمان های مذکور زیرساخت های فنی مربوط به ارسال نسخ الکترونیک را آماده کرده و در آینده نزدیک در معرض استفاده مشتریان و کاربران این نرم افزار قرار خواهد داد.
- در ابتدای سال و یا هر تاریخی میتوانید برای ایام مشخص، تخفیفات ویژهای تعریف کنید که به صورت خودکار فعال و غیرفعال شود. به عنوان مثال میتوانید به مناسبت روز معلم، برای تمامی معلمین در آن تاریخ تخفیف 50درصدی تعریف کنید. فردای آن روز، تخفیف به صورت خودکار غیرفعال خواهد شد و تعرفه عادی محاسبه میگردد.
با تلاش شبانه روزی برنامه نویسان شرکت، نسخه نویسی الکترونیکی از طریق نرم افزار درمانگاه سیب به بهره برداری رسیده و هم اکنون قابل استفاده میباشد. با استفاده از این قابلیت، دیگر نیازی به ثبت مجدد پذیرش در سامانه آنلاین بیمه سلامت نیست و همه کارها در فرم پذیرش بیماران انجام میگیرد.
سامانه مدیریت کلینیک سیب چیست؟
سامانه مدیریت کلینیک سیب یک ابزار کاملا هوشمند برای مدیران، حسابداران، پزشکان و تمامی عوامل فعال در کلینیک میباشد که جهت تسریع انجام کارها با دقت بسیار بالا مورد استفاده قرار میگیرد.
این سامانه شامل زیرسیستمهایی مانند نرم افزار کلینیک، نرم افزار حقوق و دستمزد کلینیک، نرم افزار حسابداری کلینیک، نرم افزار نوبتخوان، سیستم رزرواسیون، سیستم گزارشهای مالی استاندارد و مدیریتی پیشرفته و ... میباشد که در ادامه به معرفی مختصری از هر کدام میپردازیم :
1. نرم افزار مدیریت کلینیک :
نرم افزار کلینیک جهت مدیریت پذیرش بیماران، مدیریت تعرفههای خدمات (با بیمه و آزاد)، تعرفههای بیمه تکمیلی، تولید فایل استاندارد بیمه و ... استفاده میشود. در واقع با استفاده از نرم افزار کلینیک شما به راحتی میتوانید مراجعین خود را ثبت کرده و در هر لحظه، گزارشهای مورد نیاز خود را استخراج نمایید.
با وجود نرم افزار کلینیک، دیگر برگههای بیمه شما گم نخواهد شد، تعرفههای خدمات به صورت قانونی اعمال شده و به صورت اتوماتیک توسط نرم افزار کنترل میشود. این امکان برای جلوگیری از ارائهی تخفیف به صورت دلخواه توسط مسئول پذیرش میباشد.
با وجود نرم افزار کلینیک گزارشهای درخواستی سازمانهای بیمهگر مانند بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح سر فرصت آماده شده و تاخیری در دریافت هزینه از بیمه نخواهید داشت. کلینیکهایی که این سیستم را ندارند بایستی در ابتدای هر ماه، برگههای دفترچه ماه قبل را به اشخاص یا شرکتهایی بدهند تا آنها از روی این برگهها گزارشات و فایلهای استاندارد بیمه را تولید کرده و به کلینیک بازگردانند که این پروسه، مستلزم صرف هزینه و زمان میباشد.
2. نرم افزار حقوق و دستمزد کلینیک :
این قسمت از سامانه مدیریت کلینیک سیب یکی از پرکاربردترین قسمتهای آن است. نرم افزار حقوق و دستمزد به صورت هوشمند و کاملا دقیق، ریز کارکرد پزشکان، پرستاران را از اطلاعات نرم افزار کلینیک استخراج کرده و در بازههای زمانی دلخواه برای شما نمایش میدهد.
کافی است درصد سهم هر پزشک و پرستار را در سیستم ثبت نمایید. علاوه بر حقوق پزشکان و پرستاران، قادر خواهید بود تا حقوق سایر پرسنلی که در درمانگاه فعالیت میکنند ولی ارتباطی با بیماران و مراجعین ندارند (مانند مسئولین پذیرش، آبدارچی و ...) را نیز در نرم افزار حقوق و دستمزد محاسبه و مشاهده نمایید.
3. نرم افزار حسابداری کلینیک :
با استفاده از نرم افزار حسابداری کلینیک شما خواهید توانست تمامی گزارشهای استاندارد مالی مانند ترازهای آزمایشی (تراز آزمایشی ۶ ستونه، تراز آزمایشی ۴ ستونه و ...)، دفاتر مالی (دفتر کل، دفتر معین، دفتر تفصیلی و ...)، بیلان مالی و انواع نمودارها را در کمترین زمان و با بیشترین دقت تهیه نمایید. نرم افزار حسابداری کلینیک هم مانند نرم افزار حقوق و دستمزد با نرم افزار مدیریت کلینیک به صورت یکپارچه و هماهنگ عمل میکند و نیازی به ثبت اطلاعات تکراری و انجام برخی کارها به صورت تکراری نمیباشد.
مثلا شما میتوانید قالب مورد نیاز خود را جهت تولید سند اتوماتیک برای قبضهای پذیرش تولید کرده و تنظیم نمایید تا بعد از ثبت هر قبض، یک سند حسابداری به صورت اتوماتیک در نرم افزار حسابداری صادر شود.
نکتهی قابل توجه اینکه، منظور ما از نرم افزار حسابداری، ارائهی گزارش درآمد کلینیک یا درآمد پزشکان و .. نمیباشد. نرم افزار حسابداری سامانه مدیریت کلینیک سیب یک سیستم n سطحی است.
4. نرمافزار نوبتخوان :
با استفاده از نرم افزار نوبتخوان تعبیه شده در سامانه مدیریت کلینیک سیب، بعد از اینکه قبض پذیرش از نرم افزار کلینیک صادر میشود، یک نوبت برای بیمار پذیرش شده، در کارتابل پزشک یا پرستار مربوطه ثبت میگردد.
با استفاده از اپلیکیشن اندرویدی که بر روی گوشی نصب میشود، پزشک یا پرستار میتواند تعداد نفرات پذیرش شده و نفرات صف انتظار را مشاهده کرده و همچنین اسم بیمار بعدی را ببیند که از لحاظ روانشناسی میتواند در بیمار حس خوبی ایجاد کند.
5. سیستم رزرواسیون کلینیک (نوبتدهی کلینیک) :
با استفاده از این نرمافزار، مشتریان کلینیک قبل از مراجعه به درمانگاه میتوانند نوبت خود را رزرو نمایند. این قابلیت هم از طریق وب به صورت آنلاین قابل انجام است و همچنین کاربر پذیرش میتواند با استفاده از امکان ثبت رزرو، بیماران را در این بخش ثبت نماید.
نرم افزار نوبتدهی بیماران یک ابزار بسیار کاربردی و مفید جهت جلوگیری از ازدحام افراد در کلینیک و شلوغی میشود. با این حساب، هم مراجعین اذیت نخواهند شد و هم کادر درمانی و سایر پرسنل درمانگاه با آرامش بیشتری به انجام وظائف خود میپردازند.
معرفی امکانات سامانه مدیریت کلینیک سیب
1) معرفی برخی از امکانات نرم افزار کلینیک سیب
ثبت تعرفه سرویسها و خدمات به صورت تاریخچهای : در نرم افزار کلینیک سیب تمامی تعرفهها دارای تاریخ شروع و انقضا میباشد و تحت یک عنوان تعرفه ایجاد میشوند.
به عنوان مثال شما میتوانید در همان ابتدای سال، برای سرویس ویزیت پزشک عمومی تعرفه شش ماهه اول و دوم را تعریف نمایید. نرم افزار کلینیک به صورت کاملا هوشمند و براساس تاریخ مراجعه بیمار و تاریخ شروع و انقضای تعرفهها، نزدیکترین تعرفه را نمایش داده و بیمار براساس همان تعرفه پذیرش خواهد شد.
ثبت تخفیف به ازای هر سرویس و بیمه به دو روش : در نرم افزار کلینیک سیب میتوانید برای مراجعهکنندگان خاص خود، تخفیفهایی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال میتوانید برای ویزیت دانشآموزانی که با دفترچه تامین اجتماعی مراجعه میکنند 10،000 ریال تخفیف در نظر بگیرید.
ثبت تخفیف به دو روش ساده و گروهی قابل انجام میباشد که در تصویر زیر میتوانید این دو فرم را مشاهده نمایید.
پذیرش بیماران : این فرم، قلب نرم افزار کلینیک میباشد. اصلیترین فاکتور در کارآیی این بخش، سرعت عملیات میباشد. با توجه به تعدد مراجعین به این قسمت و همچنین برای جلوگیری از تشکیل صف در جلوی کانتر پذیرش، ما نیز سعی کردهایم این فرم را به گونهای طراحی کنیم تا علاوه بر ثبت سریع قبض پذیرش، دقت محاسبات نیز بالا باشد. نمونه فرم پذیرش در نرم افزار کلینیک سیب در زیر نمایش داده شده است :
روش تسویه حساب نیز میتواند به صورت نقدی با از طریق کارتخوان باشد. چنانچه گزینه کارتخوان انتخاب شده باشد، بعد از ثبت قبض، مبلغ قابل دریافت مستقیما به دستگاه کارتخوان ارسال شده و منتظر کشیدن کارت و دریافت رمز از طرف بیمار میشود. این تنظیم در گوشه بالا، سمت چپ فرم پذیرش قرار دارد.
این فرم علاوه بر پذیرش بیماران به صورت ساده، این قابلیت را دارد تا سند حسابداری استاندارد را نیز تولید نماید.
توجه داشته باشید که قالب صدور سند در فرم پذیرش توسط حسابدار قابل تنظیم میباشد.
چنانچه پزشکی به غیر از پزشک معالج در قبض جاری همکاری داشته باشد میتوان آن را نیز در این فرم ثبت کرد. این حالت بیشتر در سرویس نوار قلب اتفاق میافتد. و یا در برخی از کلینیکهای فرهنگیان میتوان جهت ثبت نتیجه کمیسیون پزشکی از این قسمت استفاده کرد.
لیست نسخ ثبت شده : در این فرم میتوان لیست نسخههایی را که تاکنون در نرم افزار کلینیک ثبت شده است را مشاهده کرد. قبل از نمایش لیست، فرم جستجو نمایش داده میشود که میتوان بر اساس پارامترهای مختلف لیست مورد نظر خود را مشاهده کرد. در تصویر زیر فرم جستجو و تعیین شرایط نمایش داده شده است :
فرم لیست نسخ ثبت شده هم مانند تصویر زیر میباشد. در این لیست، قبضهای حذف شده به رنگ قرمز نمایش داده میشوند.
در این فرم میتوانید قبض جدید ثبت کنید و یا قبض موجود را ویرایش یا حذف نمایید.
توجه داشته باشید که تمامی این گزینهها نیازمند اعطای دسترسی از طرف مدیر سیستم بوده و همه کاربران به همه گزینهها دسترسی ندارند.
همچنین در این فرم میتوانید بدون نیاز به گزینه ویرایش، با استفاده از گزینه تغییر پزشک، پزشک معالج را تغییر دهید.
اگر قبض ثبت شده دارای مشکلاتی بوده که بیمه آن را رد کرده است (مثلا اگر برگه دفترچه مخدوش بوده و ...) میتوانید با استفاده از گزینه عدم ارسال به بیمه عمل نمایید تا در دفعات بعدی این قبض به سازمان بیمهگر ارسال نشود.
با توجه به اینکه هر قبض پذیرش برای کلینیک شما به عنوان یک برگه باارزش حساب میشود، حذف بیدلیل آن باعث ضرر و زیان به کلینیک خواهد شد. برای جلوگیری از این زیان و قابلیت پیگیری قبوض حذف شده، قبل از حذف قبض بایستی دلیل حذف آن مشخص شود. دلایل حذف قبض را میتوان به تعداد و عناوین دلخواه تعریف کرد.
ارائه گزارشهای استاندارد و حرفهای : در این قسمت نمونهای از گزارشهای تولید شده توسط نرم افزار کلینیک سیب نمایش داده شده است.
گزارش درآمد کلینیک بر اساس بخشهای مختلف کلینیک :
گزارش درآمد کلینیک بر اساس بیمههای طرف قرارداد :
لیست نسخ پزشکان :
گزارش بالا 187 صفحه میباشد که در کمتر از چند ثانیه استخراج شده است.
توجه داشته باشید، چنانچه سازمان بیمهگر بخواهد هر صفحه از گزارش الزاما دارای تعداد سطرهای خاصی باشد، میتوانید در فرم گزارش این تنظیم را انجام دهید.
2) نرم افزار حقوق دستمزد کلینیک سیب
محاسبه حقوق و دستمزد پزشکان و پرستاران در یک کلینیک کاری بسیار زمان بر و سخت می باشد. دلیل آن وجود المان ها و پارامترهای مختلف برای محاسبه حقوق و دستمزد پزشکان و پرستاران و نیز درصدهای متفاوت آنها و مواردی از این قبیل است.
به عنوان مثال ممکن است پزشکی در شیفت شب 50 درصد سهم داشته باشد و در شیفت صبح و عصر، 40 درصد. یا این که ممکن است پزشکی علاوه بر درصدهای خود، دارای یک حقوق ثابت به عنوان حق فنی باشد و بسیاری از این دست آیتم ها که باعث می شوند محاسبه حقوق دقیق پزشکان و پرستاران کلینیک کاری دشوار و زمانبر باشد.
ما در سامانه مدیریت کلینیک سیب این کار را برابر با آب خوردن کرده ایم. کافیست شرایط خود را تنظیم کرده و هر زمان که دوست داشتید، میزان دریافتی پزشکان و پرستاران کلینیک خود را محاسبه کنید. نیازی به محاسبه میزان درآمد کلینیک از جانب هر پزشک به صورت مجزا نیست، با توجه به این که ما نرم افزار مدیریت کلینیک را به صورت یکپارچه با سایر قسمت ها طراحی کرده ایم، همه کارها به صورت اتوماتیک و هوشمند انجام خواهد شد.
مسئول پذیرش، بیماران را ثبت می کند و شما در قسمت حقوق و دستمزد، میزان مبلغ قابل دریافت پزشکان و پرستاران کلینیک را در کمتر از چند دقیقه محاسبه می کنید.
تعریف پارامترهای حقوق و دستمزد : در نرم افزار حقوق و دستمزد کلینیک شما می توانید بی نهایت پارامتر برای استفاده در محاسبه حقوق و دستمزد تعریف نمایید. تصویر زیر فرم مربوط به تعریف پارامترهای حقوق و دستمزد نرم افزار کلینیک سیب را نمایش می دهد:
همان طور که ملاحظه می کنید پارامترها را می توان به صورت درصدی و مبلغ (ثابت، روزانه و تعدادی) تعریف نمود که در قسمت مربوطه به صورت کامل توضیح داده خواهد شد.
تعریف درصد مالیات به صورت پلکانی برای محاسبات حقوق و دستمزد : در نرم افزار حقوق و دستمزد کلینیک شما می توانید مالیات را به صورت پلکانی تعریف نمایید. در تصویر زیر که فرم مربوط به تعریف مالیات را نمایش می دهد، از مبلغ 0 تا 20،000،000 ریال مالیات برابر با 0 بوده و از عدد 20،000،001 به بعد معادل 10% می باشد.
نمونه گزارش ریز حقوق و دستمزد کلینیک که از نرم افزار کلینیک سیب استخراج شده است
آیا می توان از نرم افزار کلینیک و مطب سیب در کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی هم استفاده کرد؟
در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم که نرم افزار کلینیک سیب را می توانید به عنوان یک نرم افزار کلینیک رادیولوژی هم استفاده نمایید. امکاناتی که در این نرم افزار تعبیه شده برای خدمات رادیولوژی و سونوگرافی هم جوابگو می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه نمایید.
برخی از سوالات متداول در مورد نرم افزار کلینیک و مطب سیب
1. نرم افزار کیلینیک سیب چه امکاناتی دارد؟
نرم افزار کلینیک سیب دارای زیرسیستم های پذیرش بیمار، پرونده پزشکی بیماران، حقوق و دستمزد پزشکان، پرستاران و سایر پرسنل کلینیک، حسابداری مالی کلینیک، انبارداری کلینیک، فراخوان نوبت بیماران در سالن انتظار کلینیک به صورت صوتی و تصویری، گزارشات بیمه ای، گزارشات مدیریتی، گزارشات مالی استاندارد شامل ترازها، دفاتر معین، کل و بیلان و ...
2. نرم افزار کلینیک سیب برای چه مراکزی مناسب است؟
نرم افزار کلینیک سیب برای کلیه مراکز پزشکی از جمله کلینیک، پاراکلینیک، مطب، ساختمان پزشکان و ... مناسب است
3. پشتیبانی نرم افزار کلینیک سیب چگونه است؟
نرم افزار کلینیک سیب در زمان نصب اولیه دارای یک سال پشتیبانی و به روزرسانی رایگان است. پشتیبانی از طریق اینترنت و به صورت تلفنی انجام می پذیرد.
4. آیا می توان نرم افزار کلینیک و مطب سیب را تست کرد؟
بله، نسخه آزمایشی نرم افزار کلینیک سیب به صورت قابل نصب بوده و می توانید روی سیستم خود نصب کرده و همه امکانات آن را مورد بررسی قرار دهید. همچنین فیلم های معرفی نرم افزار نیز جهت مشاهده و بررسی شما ارسال می گردد.