نرم افزار کلینیک
نصیری  ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ | ۰ | ۶۳۶

آموزش ثبت تخفیف تعرفه ها در نرم افزار کلینیک سیب

ثبت تخفیف تکی و گروهی برای تعرفه های کلینیک و انواع مراجعین

تخفیف تعرفه های کلینیک

معمولاً کلینیک‌ها برای قشر خاصی از مراجعه کنندگان‌شان یا به مناسبت ایام خاصی، تخفیفاتی را برای مراجعین خود در نظر می‌گیرند. مثلا کلینیک‌های فرهنگیان برای مراجعین فرهنگی خود 20٪ تخفیف لحاظ می‌کنند یا ممکن است به مناسبت روز تاسیس کلینیک، 10٪ برای مراجعین تخفیف داده شود.

در همه این حالت‌ها بایستی امکان ثبت تخفیف در نرم افزار کلینیک و نرم افزار مطب وجود داشته باشد. نرم افزار کلینیک سیب هم این امکان را دارد که بتوانید تخفیف‌های مورد نظر خود را ثبت نمایید. در ادامه مطلب به روش انجام این کار می‌پردازیم.

فیلم آموزشی ثبت تخفیف تعرفه‌ها در انتهای همین صفحه قرار داده شده است و چنان‌چه حوصله یا فرصت مطالعه را ندارید می‌توانید فیلم مذکور را ببینید.

آموزش ثبت تخفیف برای تعرفه‌های کلینیک در نرم افزار کلینیک سیب

قبل از این که بخواهیم تعرفه تخفیف را ثبت کنیم بایستی نوع مراجعه کننده را ایجاد نماییم. البته اگر قبلا نوع مراجعه کننده را تعریف کرده‌اید، نیازی به این کار نیست. با یک مثال مراحل ثبت تخفیف را پیش می‌بریم.

فرض کنید برای سرویس کشیدن دندان یک بالا راست برای مراجعین فرهنگی کلینیک می‌خواهیم 20٪ تخفیف در نظر بگیریم.

ابتدا در فرم اصلی نرم افزار کلینیک سیب، از برگه تنظیمات پایه روی گزینه انواع مراجعین کلیک می‌کنیم.

ثبت تخفیف تعرفه سرویس

با کلیک روی این گزینه، فرم مربوط به انواع مراجعین (مانند تصویر زیر) نمایش داده خواهد شد.

ثبت تخفیف تعرفه سرویس در نرم افزار کلینیک

جهت افزودن نوع مراجعه جدید روی گزینه افزودن کلیک کرده یا کلید F5 را فشار می‌دهیم. اکنون فرم اطلاعات انواع مراجعین، آماده دریافت اطلاعات می‌باشد. (مانند تصویر زیر)

نرم افزار کلینیک - اطلاعات انواع مراجعین

کد، نوع مراجعه (مثلاً فرهنگی، مددجوی بهزیستی و ...) و درصد تخفیف را وارد می‌کنیم.

توجه : چنان‌چه بخواهیم تخفیف فقط در تاریخ مشخصی موثر باشد و در سایر روزها تعرفه عادی اعمال شود، تاریخ شروع و پایان تخفیف را در قسمت‌های مربوطه وارد می‌کنیم. اگر بخواهیم تخفیف به صورت دائمی روی تعرفه‌ها اعمال شود، تاریخ‌ها را وارد نمی‌کنیم.

وضعیت فعال را تیک می‌زنیم.

در قسمت پایین اطلاعات نوع مراجعه سه آیتم کسر از پزشک/پرستار، کسر از درمانگاه و بی‌تأثیر وجود دارد که در ادامه به توضیح هر کدام می‌پردازیم.

کسر از پزشک/پرستار : با انتخاب این گزینه، کل مبلغ تخفیف از حساب پزشک یا پرستار کسر خواهد شد. تخفیف‌هایی که به درخواست و میل پزشک یا پرستار اعمال شود با این گزینه مشخص می‌شود.

کسر از درمانگاه : با انتخاب این گزینه، کل مبلغ تخفیف از حساب کلینیک کسر خواهد شد. تخفیف‌هایی که از طرف کلینیک ارائه می‌شود با این گزینه مشخص می‌گردد.

بی‌تأثیر : اگر تخفیف با توافق پزشک/پرستار و کلینیک ارائه شود در این صورت، هر دو طرف پزشک و کلینیک به اندازه نسبتی که در قراردادشان لحاظ شده است سهیم خواهند بود.

ثبت مبلغ تخفیف در تعرفه‌های کلینیک

بعد از ایجاد نوع مراجعه مورد نظر نوبت به ثبت مبلغ تخفیف ارائه شده در تعرفه سرویس‌های کلینیک است. توجه داشته باشید که می‌توانید تخفیف‌های مورد نظر را برای سرویس‌های خاصی اعمال کنید و لزوما برای همه سرویس‌های کلینیک تخفیف داده نخواهد شد.

در صفحه اصلی نرم افزار کلینیک سیب از برگه سرویس‌ها و تعرفه‌ها روی گزینه تعرفه‌ها کلیک می‌کنیم تا فرم مربوطه مانند تصویر زیر نمایش داده شود.

تخفیف تعرفه سرویس های کلینیک در نرم افزار کلینیک سیب

برای ثبت تخفیف برای تعرفه مورد نظر، روی آن کلیک کرده و از پایین فرم، روی گزینه ثبت تخفیف – روش ساده کلیک می‌کنیم تا فرم مربوطه نمایش داده شود.

ثبت درصد و مبلغ تخفیف تعرفه در نرم افزار کلینیک

از سمت راست جدول، نوع مراجعین مورد نظر را تیک زده و درصد تخفیف یا مبلغ تخفیف مورد نظر خود را وارد می‌کنیم.

بعد از اتمام کار، روی گزینه ذخیره و بستن کلیک می کنیم تا فرم بسته شود.

تفاوت ثبت تخفیف به روش ساده و ثبت تخفیف گروهی این است که در تخفیف گروهی می‌توان برای چندین نوع مراجعه و چندین تعرفه، به صورت همزمان، تخفیف‌های مورد نظر را ثبت کرد. تصاویر فرم‌های این روش در پایین نمایش داده شده است.

فرم انتخاب چند نوع مراجعه کننده

ثبت تخفیف گروهی تعرفه در نرم افزار کلینیک

فرم انتخاب چند تعرفه

برگه دوم ثبت تخفیف تعرفه سرویس در نرم افزار کلینیک

فرم اعمال درصدها و مبالغ تخفیف‌های مورد نظر

فرم اعمال درصدها و مبالغ تخفیف‌های مورد نظر

فیلم آموزش ثبت تخفیف برای تعرفه سرویس های کلینیک و مطب

 

از این که این راهنما را مطالعه کردید از شما متشکریم.

تیم فنی و پشتیبانی راه‌حل‌های پویا

نرم‌افزار کلینیک سیب با یک سال پشتیبانی رایگان

04152225725

09104008208


بعدی قبلی

مطالب مرتبط