نرم افزار کلینیک
نصیری  ۱۳۹۹/۰۹/۲۶ | ۰ | ۱۰۴۲

آموزش نرم افزار کلینیک - تعریف انواع دفترچه بیمه

تعریف انواع دفترچه بیمه جهت استفاده در پذیرش بیماران و تهیه گزارش های مورد نیاز

انواع دفترچه بیمه چه کاربردی در نرم افزار کلینیک دارد؟

همان گونه که در مطالب دیگر هم گفته شده است، نرم افزار کلینیک سیب به گونه ای طراحی شده است که کمترین وایستگی را به شرکت ما (راه حل های پویا) داشته باشد و همچنین کلینیک ملزم به پرداخت هزینه های اضافی بابت اقلام پیش پا افتاده نکند.

طبق قوانین سازمان های بیمه گر، هنگام ارسال لیست نسخ به آن ها بایستی نوع دفترچه بیمار نیز مشخص گردد. این مورد احتمالا به خاطر پوشش خدمات ویژه دفترچه های خاصی مثل MS و … از طرف سازمان های بیمه گر است.

با استفاده از نرم افزار کلینیک سیب می‌توانید بی‌نهایت نوع دفترچه تعریف و در فرم پذیرش بیمار از آن استفاده نمایید.

آموزش استفاده از فرم انواع دفترچه بیمه در نرم افزار کلینیک سیب

در ادامه سری آموزش‌های نرم‌افزار کلینیک، در این مطلب شما را با روش تعریف انواع دفترچه بیمه در نرم افزار کلینیک سیب آشنا می‌کنیم. اگر نرم‌افزار کلینیک روی سیستم شما نصب است آن را اجرا کنید و در غیر این صورت می توانید با کلیک روی دکمه زیر، نسخه رایگان این نرم افزار را سفارش دهید تا ما آن را به صورت کاملا رایگان و بدون هزینه روی سیستم شما نصب کنیم.

می خواهم نرم افزار کلینیک سیب را روی سیستم خودم رایگان نصب کنم

نمایش فرم اطلاعات انواع دفترچه

برای نمایش فرم اطلاعات انواع دفترچه بیمه، ابتدا نرم افزار کلینیک سیب را اجرا کرده و از قسمت تنظیمات پایه روی گزینه انواع دفترچه بیمه کلیک کنید. (مانند تصویر زیر)

نرم افزار کلینیک - دفترچه بیمه

 

بعد از این که روی این گزینه کلیک کردید، فرم مربوطه مانند تصویر زیر نمایش داده خواهد شد.

فرم اطلاعات دفترچه بیمه در نرم افزار کلینیک

 

همزمان با نصب نرم افزار کلینیک روی سیستم شما، یک سری اطلاعات نیز به صورت پیش‌فرض در نرم‌افزار نصب می‌شود. مثلا اگر اولین بار فرم اطلاعات انواع دفترچه بیمه را باز کنید، 7 آیتم نمایش داده می‌شود که به صورت پیش فرض روی نرم افزار کلینیک وجود دارند.

تعریف نوع دفترچه جدید در نرم افزار کلینیک

در فرم اطلاعات انواع دفترچه بیمه روی گزینه افزودن کلیک کنید یا دکمه F5 را از روی صفحه کلید فشار دهید تا فرم آماده ورود اطلاعات جدید شود. (مانند تصویر زیر)

نرم افزار کلینیک

 

اکنون اطلاعات مربوط به کد و نوع دفترچه را وارد کنید و وضعیت فعال یا غیرفعال بودن نوع دفترچه و در پایان شعبه کلینیک را مشخص نمایید. برای ثبت اطلاعات نوع دفترچه روی گزینه ذخیره کلیک کنید یا کلید F6 را از روی صفحه کلید بفشارید.

 

 

ویرایش اطلاعات نوع دفترچه بیمه

اگر نیاز داشتید که اطلاعات یک نوع دفترچه را تغییر دهید، مثلا عنوان آن را اصلاح کنید ابتدا فرم اطلاعات انواع دفترچه بیمه را باز کنید. اکنون از لیست انواع دفترچه که در این فرم نمایش داده می‌شود، نوع دفترچه مورد نظر خود را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

اکنون روی گزینه ویرایش در پایین فرم کلیک کرده یا کلید F4 را از روی صفحه کلید بفشارید تا فرم به حالت ویرایش اطلاعات درآید. (مانند تصویر زیر)

نرم افزار کلینیک سیب تعریف دفترچه

 

اطلاعات مورد نظر را ویرایش کرده و روی گزینه ذخیره کلیک کنید یا کلید F6 را از روی سفحه کلید بفشارید.

توجه : کد نوع دفترچه‌های زیر سیستمی بوده و نمی توان آنها را تغییر داد ولی بقیه اطلاعات مانند نوع دفترچه و وضعیت و … قابل ویرایش هستند.

 

 

حذف اطلاعات نوع دفترچه بیمه

اگر نوع دفترچه‌ای به صورت اضافی تعریف شده است و نیازی به آن ندارید می‌توانید خیلی راحت حذف کنید. توجه داشته باشید که شرط حذف اطلاعات نوع دفترچه این است که آن را در هیچ جای نرم افزار استفاده نکرده باشید. اگر حتی یک قبض پذیرش با یک نوع دفترچه ثبت شده باشد، دیگر نوع دفترچه مذکور قابل حذف نخواهد بود.

توجه 1 : اگر نوع دفترچه خاصی را قبلا استفاده کرده‌اید و دیگر لازم نیست، می‌توانید ویرایش کرده و وضعیت آن را غیرفعال نمایید.

توجه 2 : اطلاعات سیستمی پیش‌فرض، قابل حذف نمی‌باشد.

 

برای حذف اطلاعات یک نوع دفترچه، در فرم اطلاعات انواع دفترچه بیمه، سطر مورد نظر را انتخاب کرده و روی گزینه حذف کلیک کنید یا کلید Delete را از روی صفحه کلید بفشارید. نرم افزار پیغام آیا مایل به حذف اطلاعات می باشید؟ را نمایش خواهد داد. با انتخاب گزینه بلی، اطلاعات مورد نظر حذف خواهد شد.

لیست دفترچه بیمه - نرم افزار کلینیک سیب

 


بعدی قبلی

مطالب مرتبط