نرم افزار کلینیک
نصیری  ۱۳۹۸/۰۳/۲۲ | ۰ | ۱۲۲۹

با نرم افزار درمانگاه، کلینیک خود را نجات دهید

آیا از زیر و بم اتفاقاتی که در پذیرش کلینیک رخ می دهد اطلاع دارید؟

نرم افزار درمانگاه چه کمکی به مدیران کلینیک می کند؟

در این مطلب می خواهیم مسائل و تجربیات خودمان را در طی چند سال همکاری با کلینیک های مختلف با شما در میان بگذاریم. ممکن است یکی از همین نکات برای شما هم اتفاق افتاده باشد.

بررسی مشکلات کلینیک و ارائه راه حل

 

آیا می دانید هر روز چند برگ دفترچه در کلینیک شما گم می شود؟

با یک مثال ساده و حساب سرانگشتی این موضوع را بررسی می کنیم

 

مفقود شدن برگه بیمه در کلینیک و درمانگاه

فرض کنید کلینیک شما از نرم افزار درمانگاه استفاده نمی کند و پذیرش به صورت دستی انجام می شود. اگر میانگین مراجعه بیمه‌ای شما در روز فقط 50 نفر باشد، بعد از یک ماه شما بایستی 1500 برگ بیمه داشته باشید. اگر فرض کنیم همه این‌ها توسط پزشک عمومی انجام شده است، مبلغی که بابت این برگه‌ها از سازمان بیمه‌گر باید دریافت کنید معادل 133،350،000 ریال است که حاصل ضرب 1500*88900 می‌باشد.

اگر در هر روز فقط یک برگه به دلیل دستی بودن سیستم و نبود نرم افزار درمانگاه گم شود، سر ماه بایستی 30 برگه از این 1500 برگه کم کنید. عدد آن هم برابر با 2،667،000 ریال خواهد بود. یعنی در طی یک سال شما چیزی حدود 30،000،000 ریال ضرر کرده‌اید، بدون این‌که متوجه آن شوید.

اگر از یک نرم افزار درمانگاه که به صورت تخصصی برای مدیریت کلینیک طراحی شده است استفاده می‌کردید، این اتفاق نمی‌افتاد. چون می‌دانستید چه کسی برگه را گم کرده است و هزینه آن را از حقوق شخص کسر می‌کردید.

این اعدادی که در بالا اشاره کردیم فقط مربوط به گم شدن یک برگه بیمه در روز بود. عوامل بسیاری وجود دارد که می‌تواند باعث ضرر و زیان به کلینیک شما شود. ممکن است به دلیل شلوغی پذیرش کلینیک، مسئول پذیرش فراموش کند که مبلغ را دریافت نماید. تمامی این موضوعات در نهایت باعث ایجاد خسارت برای شما خواهند شد.

 

دریافت مبلغ از سازمان های بیمه گر

برای این‌که بتوانید مبلغ بیمه را از سازمان‌های بیمه‌گر مثل خدمات درمانی و نیروهای مسلح دریافت کنید بایستی لیست نسخ خود را به صورت فایل‌های استاندارد در اختیار آن‌ها قرار دهید. البته شرکت‌ها و افرادی هستند که این خدمات را برای کلینیک‌ها انجام می‌دهند و شما مجبور هستید تا لیست برگه‌های بیمه خود را به این شرکت‌ها بدهید تا آن‌ها فایل استاندارد را تولید کرده و در اختیار شما قرار دهند.

در زمان نوشتن این مطلب، مبلغ ثبت نسخه بابت هر برگ بیمه معادل 3،800 ریال است. برای هر 1000 برگه بیمه بایستی 3،800،000 ریال به این شرکت‌ها بپردازید. پس مشاهده می‌کنید که در پایان سال برای 12،000 برگ بیمه مبلغی در حدود 45،000،000 ریال پرداخته‌اید.

اگر از نرم افزار درمانگاه در کلینیک خودتان استفاده کنید، این مشکل را هرگز نخواهید داشت، چرا که پذیرش بیمار توسط نرم افزار درمانگاه، معادل تولید فایل استاندارد است و شما سر ماه می توانید بدون پرداخت حتی 1 ریال، فایل خود را از نرم افزار درمانگاه استخراج کرده و به بیمه ارائه کنید و مبلغ خود را دریافت نمایید.

برای مشاهده امکانات نرم افزار کلینیک و درمانگاه، کلیک کنید.


بعدی قبلی

مطالب مرتبط