نرم افزار کلینیک
نصیری  ۱۳۹۸/۰۴/۲۸ | ۰ | ۲۸۷۷

درباره کلینیک های درمانی

تعریف کلینیک درمانی و لزوم استفاده از ابزارهای مدرن مدیریتی

نرم افزار مدیریت کلینیک سیب

تعریف کلینیک درمانی یا درمانگاه

درمانگاه یا کلینیک، یک سرویس پزشکی سازمان یافته ارائه درمان تشخیصی، درمانی یا پیشگیرانه برای بیماران اورژانسی می باشد. کلینیک می تواند  مراکز آموزش را نیز شامل شود، از جمله مراقبت های بیمارستانی اولیه، البته مراقبت های پزشکی ارائه شده توسط یک کلینیک ممکن است با یک بیمارستان ارتباط نداشته باشد. به طور معمول امروزه در مدیریت کلینیک ها بر خلاف گذشته از سیستم های مکانیزه و همچنین نرم افزار مدیریت کلینیک تخصصی استفاده می شود.

اصطلاح کلینیک

اصطلاح کلینیک می تواند برای تعیین کلیه فعالیت های یک کلینیک عمومی یا تنها بخش خاصی از کار و خدمات استفاده شود، برای مثال، کلینیک روانپزشکی، کلینیک مغز و اعصاب، یا کلینیک جراحی. البته هنگامی که کلینیک با یک بیمارستان ارتباط برقرار می کند، بخش سرپایی نامیده می شود.

اولین کلینیک در کشور انگلستان در سال 1696 به عنوان مکانی برای تهیه دارو برای بیماران فقیری که پزشکان در خانه ها آنها را درمان می  کردند، تاسیس شد. بیمارستانهای نیویورک، فیلادلفیا و بوستون، که به ترتیب در 1771، 1786 و 1796 تأسیس شدند، هدف مشابهی داشتند. بعدها، به خاطر راحتی، پزشکان بیماران خود را در درمانگاه ها  ویزیت  کردند. تعداد این کلینیک ها به سرعت در حال افزایش نبود  و در اواخر سال 1890 تنها 132 نفر در ایالات متحده در زمینه کلینیک فعالیت می کردند. رشد شگفت انگیزی که  که از آن زمان رخ داده است با رشد سریع بیمارستان ها و رشد نرم افزارهای مدیریت کلینیک و همچنین جنبش سلامت عمومی همراه بود.

کلینیک های بیمارستانی

در اواخر دهه 1800 مفهوم مدرن بیمارستان شروع به شکل گرفتن  کرد. در طی این دوره، برخی از بیمارستان های مرتبط با مدارس پزشکی به منظور آموزش و  امور خیریه، مراکز سرپایی را به راه انداختند. مزایای ارائه مراقبتهای اورژانسی نزدیک به امکانات یک بیمارستان و مزایای آن آشکار شد و کلینیک های بیمارستانی به سرعت افزایش یافت.

نرم افزار کلینیک و پلی کلینیک

کلینیک های بیمارستانی امروزی

کلینیک های  بیمارستانی به طور کلی مجموعه ای از امکانات بیمارستانی هستند. کلینیک های بیمارستانی عمدتا با بیماری های حاد مرتبط هستند و پزشکان در کلینیک ها معمولا پزشکانی هستند که بیماران بستری در بیمارستان را درمان می کنند. به طور معمول مدیریت کیلینک های بیمارستانی امروزه با نرم افزارهای مدیریت کلینیک صورت می گیرد.

در بسیاری از کلینیک های بیمارستانی، به خصوص در کشورهایی که برنامه  بیمه درمانی ملی ندارند، معمولا پزشکان هزینه ای از کیلینیک دریافت نمی کنند.

جنبش عمومی سلامت

جنبش عمومی سلامت عمدتا مربوط به داروهای پیشگیرانه، بهداشت کودک و مادران و سایر مشکلات پزشکی است که بر بخش های وسیعی از جمعیت تأثیر می گذارد. اولین کلینیک های بهداشت عمومی در اواخر قرن 19 تاسیس شد. در سال 1890یک  کلینیک مراقبت  پیش از تولد در Maternité Baudelocque در پاریس راه اندازی شد. مراکز توزیع شیر در فرانسه توسط J. Comby (1890) و در بریتانیا توسط F.D. هریس (1899). کلینیک های رفاهی نوزادان در بارسلونا (1890) ایجاد شد و کلینیک برای کودکان بزرگتر در St. Pancras در لندن توسط J.F.J. سایکس (1907).

کلینیک های بهداشت عمومی

برخلاف کلینیک های بیمارستانی که بیشترین رشد را در شهر داشته اند، کلینیک های بهداشت عمومی عمدتا در شهرهای کوچک و روستاهای کوچک قرار دارند. در ایالات متحده اولین جنبش بزرگ در ایجاد کلینیک های بهداشت عمومی منجر به تشکیل انجمن ملی مطالعه و پیشگیری از بیماری سل در سال 1904 شد. هدف این انجمن برای مطالعه و جلوگیری از سل با ایجاد امکانات کلینیکی برای بررسی رایگان و درمان در هر شهرستان  بود دیگر سازمان های بهداشت خصوصی در سراسر کشور، در زمینه های تخصصی پزشکی به سرعت این روش را برای بهبود کیفیت و افزایش میزان خدمات پزشکی در زمینه های خود به تصویب رساندند.

واحدهای بهداشت محلی دولتی کلینیک های مشابه را برای پیشگیری از بیماری های مؤثر و بیماری دراز مدت به کار می برند. چنین کلینیک هائی به طور کلی به یک مورد خاص پزشکی توجه دارند، معمولا یکی از موارد زیر است: سل، بیماری های منتقله از راه جنسی، مراقبت های قبل از زایمان، مراقبت از نوزاد، دندان، لوزه ها، چشم ها، کودکانی با تولد ناقص و سلامت روان. تمایل به ایجاد کلینیک های مسافرتی مانند کلینیک های دندان برای دانش آموزان وجود دارد. اغلب برای خدمات در کلینیک های بهداشت عمومی هزینه ای  دریافت نمی شود و برای درمان بسیاری از مشکلات پزشکی  هم هزینه ای دریافت نمی شود معمولا مدیریت این کلینیک ها با نرم افزار های مدیریت کلینیک انجام می گیرد .

نرم افزار مدیریت کلینیک سیب چیست

نرم افزار مدیریت کلینیک سیب نسخه 2019 ویندوز مبتنی بر اصول سیستم های نرم افزاری مدیریت کلینیک های پزشکی طراحی و پیاده سازی شده است. این امر، پزشکان و مدیران کلینیک را قادر می سازد تا به طور موثر نیازهای عملیاتی کلینیک خود را مدیریت کنند. نرم افزار مدیریت کیلینیک سیب برای یک کاربر یا چند کاربر در یک محیط شبکه طراحی شده و برای کلینیک های پزشکی راهکارهای نوین مدیریتی ارائه می کند.

نرم افزار مدیریت کلینیک سیب

نرم افزار مدیریت کلینیک سیب یک ایده شگفت انگیز از مدیریت بیمارستانی و کلینیکی است که طی سال ها تکامل یافته است. قبلا، این نوع سیستم ها فقط  در جمع آوری داده ها و ذخیره پرونده ها استفاده می شد. اما اکنون پزشکان و مدیران کلینیک ها  این نرم افزارهای مدیریت کیلینیک را به عنوان یکی از مهمترین بخش ها در خدمات پزشکی خود می دانند. به گفته کارشناسان مراقبت های بهداشتی، نرم افزار مدیریت کلینیک  ابزار پیشرفته فنی است که نه تنها حسابداری و جنبه های پولی کلینیک ها را اداره می کند، بلکه همواره هر فضای هدفمند دیگری را در نظر می گیرد. سیستم نرم افزاری مدیریت کیلینیک  سیب  سوابق را ثبت می کند، گزارش های بیمار را تولید می کند، فعالیت های صورتحساب را ارائه می دهد و برای بسیاری از دیگر اهداف دیگر نیز می تواند پاسخگو باشد. به طور خلاصه، شما می توانید همه چیز را با  این نرم افزار  مدیریت کنید.

برخی از امکانات نرم افزار مدیریت کلینیک سیب عبارتند از :

1.    مدیریت پذیرش بیماران
2.    سیستم حسابداری مالی
3.    حقوق و دستمزد پزشکان و پرستاران و سایر پرسنل کلینیک
4.    نوبت خوان صوتی و تصویری
5.    رزرو نوبت آنلاین
6.    گزارشات سازمانی، مدیریتی و مالی استاندارد
7.    ایجاد فایل استاندار نسخ بیمه نیروهای مسلح و بیمه سلامت و سایر بیمه ها
8.    و ...

نرم افزار مدیریت کلینیک سیب برای ارائه بهترین خدمات فنی و حرفه ای به متخصصین و مدیران کلینیک است. این نرم افزار با گزینه های پیشرفته و خودکار همراه با مدیریت تمام جنبه های مدیریت درآمد، به کمک شما می آید. با توجه به برنامه نویسی فوق پیشرفته این نرم افزار، این امکان فراهم شده است تا دست شما برای هر تغییری باز باشد.

سادگی کار همراه با ویژگی های بسیار پیشرفته نرم افزار مدیریت کلینیک سیب

سیستم مدیریت کلینیک سیب بسیار ساده است و کار کردن با آن به سادگی خوردن یک سیب است و برای  مراقبت های حرفه ای طراحی شده است، بسیار  مقرون به صرفه است، توسعه پذیر است، مبتنی بر ویندوز و وب بوده و می توان از آن برای کلینیک های بزرگ یا کوچک استفاده کرد. در حال حاضر این نوع سیستم های نرم افزاری مدیریت کلینیک توسط بسیاری از متخصصان بهداشتی که مدیریت کلینیک های درمانی را عهده دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. نرم افزار مدیریت کلینیک می تواند در هر مرکز کلینیکی مورد استفاده قرار بگیرد.

نرم افزار مدیریت کلینیک سیب یک بسته جامع است که به طور خاص طراحی شده تا تمام نیازهای یک کلینیک و پلی کلینیک را به طور جامع تامین کند، اگر شما به دنبال یک کلینیک بدون کاغذ هستید، ما اینجا هستیم تا بهترین نرم افزار مدیریت کلینیک را ارائه دهیم که همه کارهای شما را به صورت صحیح و کارآمد انجام خواهد داد. نرم افزار مدیریت کلینیک سیب یک نرم افزار مبتنی بر سرویس گیرنده و سرویس دهنده  با ماژول های جداگانه برای پزشکان، پذیرش، حسابداران و مدیریت است. از قرار ملاقات تا صدور صورت حساب هر یک از مراحل به طور موثر مورد توجه قرار گرفته است.

در طول نیم قرن گذشته، تعداد قابل توجهی از بیماران تحت درمان با کلینیک های مختلف و امکانات بهداشتی و در سراسر جهان افزایش چشمگیری داشته است. خوشبختانه، امروزه اکثر کلینیک ها از نوعی از نرم افزار پزشکی استفاده می کنند تا اطمینان حاصل شود که عملکرد صحیحی دارند.

سیب خود را خورده اید؟ منتظر نمانید و نسخه آزمایشی نرم افزار کلینیک سیب  را امتحان کنید

 


بعدی قبلی

مطالب مرتبط