نرم افزار کلینیک
نصیری  ۱۳۹۸/۰۵/۲۳ | ۰ | ۲۰۵۳

نرم افزار مدیریت کلینیک همان CIS است؟

CIS مخفف عبارت Clinical Information System می باشد که یک مجموعه بوده و نرم افزار مدیریت کلینیک یکی از زیرمجموعه های آن است

CIS چیست؟

CIS مخفف عبارت Clinical Information Systems (سیستم‌های اطلاعاتی کلینیکی) می‌باشد که در ادامه مطلب به تشریح آن می‌پردازیم. امروزه با توجه به افزایش جمعیت در سراسر جهان و همچنین افزایش نیازهای روزمره زندگی، رجوع به سیستم‌های کامپیوتری و مکانیزه امری است اجتناب ناپذیر.

نرم افزار مدیریت کلینیک یا CIS

بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها، مطب‌ها و سایر مراکز پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. گردش اطلاعاتی بالا در این مراکز باعث شده است تا مسئولین و مدیران مراکز مجبور به تهیه سیستم کامپیوتری یا همان نرم افزار مدیریت کلینیک شوند.

آیا CIS همان نرم افزار مدیریت کلینیک است؟

جواب این سوال خیر است. CIS شامل تمامی اطلاعاتی است که در یک مرکز پزشکی می‌تواند وجود داشته باشد. مثلا نرم‌افزارهای ارتباط دستگاه‌های CT Scan، MRI و ... نیز جزء CIS هستند.

نرم افزار مدیریت کلینیک

در واقع، CIS به سیستم‌های نگهداری اطلاعات در مراکز کلینیکی اطلاق می‌شود که می‌تواند بخش‌های مختلفی را دربر گیرد، از جمله این که یک نرم افزار مدیریت کلینیک می‌تواند اطلاعات مراجعه‌کنندگان به کلینیک و سرویس‌های دریافتی بیماران، اطلاعات پزشکان و پرستاران کلینیک، مسئولین پذیرش کلینیک و ... را در پایگاه داده خود ذخیره کرده و در مواقع مورد نیاز، آن را پردازش نماید.

از جمله پردازش‌هایی که یک نرم افزار مدیریت کلینیک می‌تواند آنها را انجام دهد در لیست زیر آورده شده است :

  1. پردازش تاریخچه مراجعه بیماران ثبت شده در نرم افزار کلینیک
  2. پردازش ضمائم پرونده بیماران و نمایش آن‌ها به کاربر سیستم یا همان پزشک معالج
  3. پردازش میزان درآمد کلینیک از قبض‌هایی که در نرم افزار مدیریت کلینیک ثبت شده است
  4. پردازش میزان کارکرد هر کدام از پزشکان فعال در کلینیک که عملکرد آن‌ها در نرم افزار مدیریت کلینیک ثبت شده است
  5. پردازش میزان حق‌الزحمه پزشکان و پرستاران فعال در کلینیک
  6. پردازش گزارشات مالی کلینیک که اسناد آن‌ها در نرم افزار مدیریت کلینیک ثبت شده است
  7. و سایر آیتم‌هایی که هر نرم افزار مدیریت کلینیکی می‌تواند با توجه به نوع طراحی خود آن‌ها را ارائه نماید.

تهیه یک انبار بهتر است یا تهیه یک کامپیوتر و نرم افزار مدیریت کلینیک؟

اگر شما در کلینیک خودتان 5 پزشک فعال داشته باشید که هر کدام فقط 100 بیمار دارد، شما در کلینیک خود بایستی جایی برای نگهداری از 500 پرونده پزشکی در نظر بگیرید. اگر کلینیک شما پرتردد باشد و بیماران زیادی به کلینیک شما مراجعه کنند، بعد از مدتی به ازای هر پزشک بایستی یک اتاق بایگانی و مسئول بایگانی هم داشته باشید.

نرم افزار مدیریت کلینیک

CIS یک راه حل بسیار ساده و کم‌هزینه در مقایسه با روش‌های سنتی است. ممکن است در ابتدای کار هزینه این کار به نظرتان زیاد بیاید ولی بعد از گذشت مدتی متوجه خواهید شد که یک نرم افزار مدیریت کلینیک چقدر کارهای شما را آسان تر کرده و شما را از دست پرونده های فیزیکی رهانده است.

آیا اطلاعاتی که در کامپیوتر ثبت می‌کنم امن است؟

در مقابل این سوال، سوال متقابلی مطرح می‌شود که آیا پرونده‌های فیزیکی که در بایگانی نگهداری کرده‌اید امن است؟ آیا امکان آتش‌سوزی یا هر حادثه دیگری وجود ندارد؟ پس اگر قرار بر این باشد که جای کامپیوتر شما امن باشد، پس اطلاعات شما هم امن خواهد بود.

نرم افزار مدیریت کلینیک

برای اطمینان از امن بودن اطلاعات می‌توان از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس و ابزارهای کمکی مانند دستگاه‌های ذخیره اطلاعات و تهیه نسخه پشتیبان استفاده نمود.

چه انتظاراتی می‌توان از یک نرم افزار مدیریت کلینیک داشت؟

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که هر نرم افزار مدیریت کلینیکی می‌تواند بر اساس نوع طراحی انجام شده، امکانات مختلفی داشته باشد. نرم افزار مدیریت کلینیک سیب می‌تواند در موارد زیر به شما کمک کند :

  1. مدیریت پذیرش بیماران
  2. محاسبه کارکرد کلینیک بر اساس پارامترهای مختلف از جمله، کارکرد کلینیک بر اساس بیمه‌های طرف قرارداد، پزشکان معالج و ...
  3. محاسبه حقوق و دستمزد پزشکان و پرستاران فعال در کلینیک
  4. مدیریت اسناد حسابداری کلینیک (تا 21 سطح)
  5. ارائه گزارشات مالی استاندارد برای کلینیک
  6. مدیریت سالن انتظار بیماران با استفاده از نرم افزار نوبت خوان کلینیک
  7. تولید فایل استاندارد بیمه
  8. ارائه گزارشات مورد تایید و درخواستی سازمان‌های بیمه‌گر از جمله تامین اجتماعی، بیمه سلامت و ...
  9. و ده‌ها قابلیت دیگر

از کجا بدانیم که نرم افزار مدیریت کلینیک سیب یک نرم افزار جامع است؟

شرکت راه حل های پویا از سال 1381 در زمینه تولید و طراحی نرم افزار مدیریت کلینیک فعالیت می‌کند. نرم‌افزار مدیریت کلینیک سیب و سایر محصولات شرکت بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده از طرف کاربران محصولات، طراحی و پیاده‌سازی شده است و این مسیر هم‌چنان ادامه دارد.

برای مشاهده تاییدیه‌های شرکت ما می‌توانید به این وب‌سایت مراجعه نمایید.

شما می‌توانید در اینترنت جستجو کرده و سایر نرم افزارهای مدیریت کلینیک را بررسی نمایید و خودتان با نرم افزار کلینیک سیب مقایسه کنید.

همچنین می‌توانید در این صفحه، اطلاعات بیشتری در خصوص نرم افزار مدیریت کلینیک سیب به دست بیاورید.

یا این که می‌توانید با شماره‌های زیر تماس گرفته و درخواست خود را مطرح نمایید. ما آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه نرم افزار مدیریت کلینیک به شما هستیم. کارشناسان ما با صبر و حوصله فراوان پاسخگوی شما عزیزان می‌باشند.

تلفن واحد فروش : 04152225725

موبایل واحد فروش : 09392370170


بعدی قبلی

مطالب مرتبط